torsdag den 18. september 2014

Spiselig tang er en oplagt GØR DET SELV-ting ♥


Min yndlingstang er blæretangstypen Lav klørtang.
I stedet for luft er der lige som i en Livmor rigtigt meget mad i blærerne til de små sporer, der sidder tæt i vævet.
Hvad der ligger her i blenderen plukkede jeg i juni 2014, tørrede det og har haft det liggende lige siden i lukket plasticpose.
Jeg lagde et par hundrede gram af det på en bradepande og gav det 150 grader varmluft i 20 minutter, for at drive restfugten ud.
Jeg håndknuste det så meget jeg kunne, ved at komme det tilbage til posen efter nedkøling, og hældte det så over i blenderen.



To minutters blendning knuste mig det fineste granulat :-)



213 gram blev det til. Jeg bruger 5 gram om dagen og har så til en 1½ måneds tid :-)



Opbevarer det på glas med låg på.



En teskefuld med top, svarende til 5 gram, drysset ud over yoghurt naturel, lader jeg suge fugt til sig og tilsætter müesli efter smag og behag.

Så er jeg godt mæt helt frem til aftensmaden og fuld af en nærmest uudtømmelig arbejdsenergi ♥