mandag den 22. maj 2017

At undervise de unge generationer i den ædle kunst at plukke tang ♥



Som yngre Bedstefar,
jeg er, er der knapt mere,
der betyder noget
for mig,
end at introducere
de yngre generationer
til vore forfædres og -mødres
vanlige dyder for at gå
til havet og plukke
noget almindeligt anerkendt
Tang til at bruge i maden.
Jeg havde chancen
på hin lækre solskinsdag
den 21. maj 2017
og benyttede mig
naturligvis af det.
Pigen hedder Frida Bolesen
og er 12 år gammel.
Hun er klædt på
i underdelen af min våddragt
og står med mine
dito støvler,
at hun ej skal fryse
i det 11 grader kolde havvand.
Hun fik det for øvrigt foræret,
da det er i god stand
og jeg kan ej længere
selv bruge det.
Frida vil gerne være
Fotomodel.
Det ved jeg ikke
så meget om.
Men hun stod da godt model
til at plukke Sukkertang
på en af Danmarks
bedste plukkesteder,
der i grunden ikke
er så mange af.
Jeg stod inde på stranden
og pegede ud,
hvad godt der er
at komme efter.