mandag den 22. oktober 2012

Ordinerer læger tang til kurering af folkelidelserne?


Sidste vinter midt om natten var den engelske læge Prannie Rhatigan,
prannie.com på jagt efter beviser for, at der i den vestlige lægestand er tradition for at bruge spiselig tang til at understøtte helbredelsen af de mest almindelige folkelidelser. Hun sad i sidste øjeblik og var ved at færdiggøre en Powerpoint Præsentation til en konference i Californien hun skulle deltage i.

Jeg blev bekendt med hende ved at sidde ved siden af hende og høre hendes tale på Ole G. Mouritsens internationale tangkonference i august 2010 i Carlsberg Akademiet.

https://picasaweb.google.com/116444972314790300169/SeaweedSymposiumAtCarlsbergAkademiet2627082010#5511319865404665730

Hun skrev og bad mig om at dokumentere Eric F.W. Powells værk til brug i en Powerpoint præsentation, med billeder i en høj opløsning. Jeg havde ret begejstret fortalt hende om Eric.

Nok har han længe ej befundet sig blandt os levende på jorden som andet end en åndelig genkaldelse, i kraft af hans udødelige værk. Det er mere end 20 år siden han lagde kroppen bag sig.
Hvad han gør med sin nærmest novelleagtige, lille bog, er at opsummere 25 års brilliante erfaringer med hvordan tang af Blæretangsfamilien understøtter revitaliseringen af samtlige, svækkede organer og kirtler i kroppen, punkt for punkt.

Han blev givet i hans samtid betragtet som en overkåd fantast. Jeg har imidlertid på egen krop afprøvet hans teori og gør det fortsat. Jeg har personligt dokumenteret opheling af flere meget alvorlige, kroniske lidelsestilfælde, der ellers havde en rigtig skidt prognose. Det vil man kunne se ud af flere af mine tekster, jeg har udgivet på hjemmeside og på blog :-)

Prannie var overmåde taknemlig for materialet jeg sendte til hende. Nu synes jeg at andre måske også kunne have glæde af at se det. Jeg har derfor uploadet hele den store, fyldige billedserie, der superskarpt dokumenterer udvalgte sider af Powells værk:

https://picasaweb.google.com/116444972314790300169/
KELPTheHealthGiverByEricFWPowellPhDND


Man ser tydeligt på bagsiden af publikationen, det er et ældre værk, der er indkøbt antikvarisk. Måske er det den allermest værdifulde antikvaritet jeg er i besiddelse af ;-)
Min oversættelse af værket er tilgængeligt her:
http://tang-thorkil.dk/tanghelsebringer.pdf