lørdag den 17. november 2012

Snaps på spiselig dansk Savtang brugt til smagsforbedring af en billig cognac

I et nyt eksperiment har jeg fremstillet Tangsnaps på spiselig, dansk Savtang:


Som det ses fremgår det af teksten på flasken, hvordan jeg har grebet det an.


Her er det Savtang, jeg brugte. Det tørrede temmeligt hurtigt ind igen. Lige nu har jeg ingen ideer om at genbruge det. Om ikke andet bliver det komposteret til jordforbedring. Hmmm... Måske bliver det til marineret Savtang...


Vodkaen det trak på er af en udemærket kvalitet. Jeg valgte den her gang en 40%'s alkohol, da jeg i anden snapse sammenhæng har oplevet, det er bedre end en 37,5%. Snapsen har fået en køn, gylden, let grønlig farve og smager i sig selv sådan set ganske udemærket.


Hensigten med denne Tangsnaps var dog at eksperimentere med at få en billig, fransk cognac til at smage bedre end den i forvejen gør. Cognac'en er temmeligt sprittet i smagen, hvilket jeg godt kunne tænke mig at være fri for.

Tilsætning af lidt af Tangsnapsen til cognac'en gør, at den sprittede smag nedtones væsenligt, alt imens de gode smagsstoffer der er til stede bliver kendeligt mere fremtrædende :-)
Skål på det her i den kommende juletid!

Jeg har fremstillet en lille video om min smagsprøve:
http://www.youtube.com/watch?v=J3goQtg5gO8&feature=BFa&list=UUNMyptb2VJ7ABGjH9r9Fa5Q