onsdag den 2. oktober 2013

Det er sjældent man ser synet af den lysegrønne bøg, når den netop har foldet sig ud.


Jeg havde dog muligheden i maj 2012
på vej til Jernhatten på Djursland
for at lave research på tangplukning.
Dér havde jeg så også lige haft
ambitionen liggende inde i
baghovedet siden et
tilsvarende fotograferings
forsøg i 2002, der ellers
var godt, men som forsvandt
i et computer break down.
Så er det måske betimeligt
at standse op i vejkanten
og stillet kameraet op,
når man nu endelig
fik muligheden igen.
Min trang til at
fastholde billedet
på nethinden går
helt tilbage til
de tidlige 90'ere,
hvor jeg havde
lejlighed til at gå
i skoven midt i
bøgens smukkeste
udspring, dog uden
at have kamera med.
Sådan kan man ind
imellem være årtier
om at fuldbyrde sig
selv på gode intentioner,
man har. Jeg elsker at
sidde midt i mørketiden
og glo gløden af
lysegrøn fra udspringende
bøg
♥ ♥ ♥