mandag den 13. august 2018

Fetaburger med Irsk SpaghettiTang ♥


Jeg kørte en tur til bageren
for at købe mig en bolle,
jeg kunne bruge til et
eller andet brunch,
med Spaghettitang
fra Irland.
Jeg forelskede mig
i sådant et Nordstykke her:


Da jeg var kommet hjem
og havde skåret bollen
over på midten, så
jeg: "Ti Hi ... det
er jo en hel
burger!"


Imens jeg var afsted havde jeg lidt
af Tangen til at stå og bløde op
i en skål med koldt vand.
Da jeg kom hjem blancherede
jeg det og dryppede det af i en si.
Jeg smurte burgeren på den ene side
med Kærgården, anrettede græsk
fetaost og dryssede lemfældigt
tangen ud over.
Den anden side blev smurt
med aioli og drysset med
granuleret Søltang.
Så var det bare at samle
burgeren og spise den.


Jeg synes godt, det måtte være lidt
langhåret, så man bedre kan se,
der er Tang i ♥ ♥ ♥


Tangen har jeg skaffet hjem
fra Hollandske SeamoreFood,
der har købt det af irske
Connamara.
Det smagte mest af feta
med god bid i tangen,
siden det var så lidt
tilberedt
♥ ♥ ♥
♥