søndag den 19. august 2018

Hvordan kan det være, at det er supersundt at bruge de godkendte tangtyper i maden???


Efterhånden er det vist de færreste,
der er i tvivl om, at det er
super sundt at bruge
Tang i maden.
Men få er de,
der i dybden
kan gøre rede
for, hvorfor
det er
tilfældet.
Hvordan kan det være,
det ligefrem er
super sundt?
Det samme spørgsmål
stillede jeg mig selv,
efter at have oplevet
'uhelbredelige' lidelser
forsvinde, bare fordi
jeg var begyndt med
med at bruge Tang
i min mad.
Jeg kunne
simpelthen ikke forstå,
at det skulle kunne gøre
så meget godt, som
jeg oplevede,
det gjorde.
Det var
meget
provokerende
for mig.
Jeg tænkte,
når det nu åbenbart
er tilfældet ... ja ...
så må der jo også
være nogen,
der ved
noget om
det.
Jeg brugte 3 timer
hver dag i et
½ år,
på at trevle
hele internettet
igennem efter
eksakt viden
om det.
Dengang for mere end 10 år
siden havde USA's ældste
Tangfirma
Maine Coast Sea Vegetable Company
en underside på deres site,
hvor de oplistede
litteratur
om
Tang.
Dér var den lille bog omtalt,
jeg viser billede af.
Tænk sig,
den udkom allerede
i 1968 for nu
50 år siden.
Den engelske
almentpraktiserende
Læge Eric F.W. Powell
opsummerer i bogen
25 års erfaring
med at ordinere
pulveriseret
Blæretang
til hans patienter
til helbredelse
af samtlige
almindelige
folkelidelser.
Han var Mester
i at udtrykke
sig klart og
præcist.
Han fortæller
i hvert enkelt tilfælde,
hvorfor og hvordan
det virker!!!
I dag kan bogen
kun købes
antikvarisk.
Jeg fandt den på
Amazone.
Powell døde
i 1991 og
har ingen
efterkommere,
der gør krav på
copyright
af værket.
Derfor oversatte
jeg den til dansk
i efteråret 2007
og udgav den
til gratis
læsning
på en blog
for sig selv:
kaldte jeg den.
Indledningen
er en smule
'langhåret'
for de fleste.
Nederst på side 6
starter han
med at skrive
de hardcore
fakta.
Velkommen
til at
læse!
♥ ♥ ♥