mandag den 26. december 2011

Natmad mellem jul og nytår. Søl tang i fortsættelsen af Nordisk Sushi.



Jeg har en kollega der er en teenager ældre end mig. Jeg beundrer ham meget fordi han har opsat pensionsalderen. Han var ellers udset til at være nødlidende. Forhøjet blodtryk og dårligt kolesteroltal. Lægen sagde han burde sættes på blodtrykssænkende medicin. Han kunne huske han havde hørt, tang med i maden normaliserer blodtryk og kolesterol. Derfor sagde han nej tak og gik i gang med tang. Det virker. Det er derfor han har opsat pensionsalderen.

Her sidder jeg så en nat midt i julefreden der er over land og by. Så snart jeg har fri en længere tid har jeg mindre brug for søvn. Gik i går aftes i seng før 22 og var lysvågen 01.30. Så kan man jo godt være sulten. Har gemt fedt og sky fra juleanden. Ka' huske min ældre kollega nyder at bruge andefedtet på en rugbrødsmad, drysset med tangpulver og belagt med en god fed ost.

Der til har jeg så føjet røget laks af en bedste slags, flager af ingefær syltet i risvinseddike, håndknust, ristet dansk søl og ramsløgskapers. De gode eftersmage hænger endnu ved i munden mens jeg skriver.