torsdag den 11. april 2013

Småkager med pulveriseret Langfrugtet klørtang, friskkværnet kanel og kardemomme


Jeg har arbejdet videre med følgende opskrift:

Jeg ville egentlig bare prøve at putte noget mere tang i.
10 gram i stedet for 5.
Jeg har også brugt 20 bælge kardemomme
i stedet for 10
og ½ tsk friskkværnet kanel,
da jeg alligevel lige havde kværnet noget.

Her ses tangen lige efter det er ristet
og knust let i morter, inden det
kommer i kaffemøllen:


De færdige krydderier:


For at få dejen til at hænge bedre sammen
tilføjede jeg to æg til opskriften:


Dejens mørke farve skyldes sikkert
der er brugt Muscovado sukker
i stedet for hvid sukker.

Det færdige resultat smager udemærket,
men det er ikke en kage man spiser
mange af ad gangen,
måske på grund af det
relativt store indhold af tang.