lørdag den 14. april 2012

Superlækker Vingetang fra Island


Det er min 54 års fødselsdag i dag. Jeg fik en pakke lige netop i dag fra det norske www.fremtidensmat.no  jeg selv har bestilt og betalt. Det er lige før jeg betragter det som en af de bedste gaver. Givet af Bedstemor Hav med mellemmænd og -kvinder :-) I årevis har jeg gået og længtes efter den Nordiske variant af dét, japanerne kalder Wákámé. Jeg skal ik' ku' si'e jeg er blevet skuffet. Tværtimod. Den Nordiske variant af Undaria (Wakame) der på norsk hetter Butare og på dansk Vingetang er simpelthen bare så lækker i sig selv. Det dufter f.eks. kanon godt.

Det er pakket på en sjov, kompakt måde, men det er nemt at skille ad, når man skal bruge mindre mængder af det. Det hvide er lækre salte der er trukket ud i overfladen i tørringsprocessen.


Jeg har lavet en lille video hvor jeg præsenterer min smagsprøve: