mandag den 16. april 2012

Tage springet til at ta' tang med i hverdagsmaden?


Jeg har omtalt, jeg brugte 2 år på at opbygge mod på at have tang med i hverdagsmaden.
Jeg har også omtalt, det var udsigten til en stomi der gjorde, det nu pludselig var mindre skræmmende at springe ud på dét dybe vand det er, at integrere tang som en ingrediens i kosten.
Der var en anden faktor der gjorde, det virkede tilforladeligt at gøre det forsøg det er, at tage tang til sig i organismen. Jeg fik sådan set hjælp fra Norge. I februar 2006 udgav Johnny Laupsa-Borge den følgende artikel Tang & tare - Havets grønnsaker i det norske tidsskrift Mat & Helse:
http://tang-thorkil.dk/tangogtare-havetsgroensaker.pdf
Så vidt jeg kan se er artiklen ikke længere tilgængelig online.
Det synes jeg egentlig er synd, da den på en meget sød måde opfordrer til, det er okay at putte lidt tang i sin mad.
Jeg håber Johnny, du vil synes, det er i orden jeg her genudgiver din udemærkede artikel :-)
Udfordrer det din copyright mere end du bryder dig om, er du naturligvis velkommen til at rette henvendelse til mig, så vi kan tale om det ;-)