mandag den 23. december 2013

Fejre Dagen for Lysets Tilbagevendelse med Hav Vindruer fra Viet Nam???


Jeg har brugt hele dagen på at teste på min krop, hvordan det er at arbejde med Hav Vindruer fra Viet Nam i husholdningen og hvordan de virker på kroppens velvære og vitalitet ♥



Min test begyndte med at bløde Hav Vindruerne op.
Det er fuldkomment vildt at se hvordan en lille bitte meget tung pakke bløder op til noget, der fylder en hel lille skål ... med isvand, som anbefalet af min vietnamesiske tang veninde Fiona. 
Jeg fandt ud af, det lige som med meget andet god tang er sådan, det er rigtigt godt at ruske det blidt i vandet, således at eventuelle bitte små sandkorn drysser ned på bunden.
Det er et godt gammelt råd med tang, der oftest stod på poserne engang ;-)
Det er fortsat klogt at holde sig denne anbefaling for øje og sind :-)
Selv om der dog også findes tang, man ikke behøver at tjekke så nidkært ;-)
Mit første måltid med Hav Vindruer var en betagelse af hvor smukke, de er.
Jeg havde smurt et stykke fuldkorns rugbrød med Buletangsfedt, lagt skiver af VELLAGRET OST fra Tistrup Mejeri på, kogte kartoffel skiver fra aftenen før, et blødkogt æg og så stykkerne af Hav Vindruer.



Her fotograferer jeg min portionsanretning ... på hovedbilledet ... fra siden, således der er focus på Hav Vindruerne. 
Det er vores aftensmad, jeg havde lavet. 
Det bygger sådan set på tanken om Solen, Smileyen, der nu vil vende tilbage og give os mere og mere lys dagligt, indtil det topper til Solhvervet til sommer.
Jeg har brugt pigeon æbler, 
blancheret rosenkål, 
blødkogt æg, 
en lille rest af kogt Økologisk Perlespelt, 
lidt af vores Strand Hyben Kompot med grønlandsk Buletang, 
Mandarin stykker, 
skiver af Syltet Ingefær 
og en dressing, jeg havde givet mig god tid til i begyndelsen.
Dressingen er Rapsolie, 
lidt Æblecider Eddike, 
vrid af Tangsalt på Ishavstang, 
nogle drys færdigkværnet Blandingspeber, 
et par dråber citronsaft fra citrondåsen i køleskabet og ganske lidt af det søde Jordbærsirup med knust chili fra Samsø Landkøkken. 
Rørt mange gange med cirkulerende bevægelser :-)


Focuserer her skarpt på Hav Vindruerne oven på det blødkogte Æg.
Nå hvordan virker den tang så på mig?
Hæ Hæ og Ho Ho. (slår en skraldlatter op)
- En perfekt meget langvarig mætheds fornemmelse
- total Blodsukker afbalancering
- PH-værdien i kroppen er klart overvejende basisk/i balance til at holde væksten af parasitter, svampe, med videre nede
- Arbejdsenergien er så høj, det er lige før jeg efterspørger at blive fikseret, for ej at danse vildt og voldsomt rundt i rigtigt mange timer
- Dopamin niveauet er så højt oppe at ringe, enhver snert at vinterdepression er blown heavily away ♥ ♥ ♥
- Så er det at jeg bliver ydmyg ... og sender en tanke op til min allerkæreste åndelige Bedstemor Hav i hendes agtværdige Residens i Valhal:

Oh Du den ældste af vores i ♥ 'et mest inderligt Elskede ... takker dig med glædestårer i øjnene for dette sande mirakel du hver eneste, evige dag forærer os ... om blot vi vil adlyde dit Første Bud: lille bitte smule tang med i maden hver eneste, evige dag ♥ ♥ ♥ 
TAK Bedste og GODT NYTÅR!!!