tirsdag den 10. december 2013

Hvordan vil DU/I have det med at sætte tænderne i Havvindruer/Sea Grapes fra Viet Nam???


Kvinden her sidder med fornøjelse
og smager på Sea Grape et eller
andet sted ovre i Asien.
I min egenskab af at være
forhandler af Tang fra Havet
til Human konsum er jeg
bleven kontaktet af Fiona
fra Viet Nam, der blandt
så meget andet godt,
gerne ser, jeg forhandler
hendes Havvindruer.
Havvindruerne dyrkes
i store tangfarme
i Viet Nam på basis
af sporer fra Japans
allerældste tangpluknings
distrikt Okinawa.
Jeg forhandler med Fiona
og køber i hvert tilfælde noget
hjem til egen forsøg med at
bruge det i maden.
... Så tænker jeg:
1: Jeg vil være sikker på,
indholdet af radioaktivitet
er under grænseværdierne
for det tilladelige.
2: Jeg vil være sikker på,
det kun giver det jod vi mangler,
men heller ikke mere.
Det har jeg så bedt Fiona
om at dokumentere.
Muligvis får jeg også lavet
danske analyser på det.
3: Også analyser på de fire
giftige tungmetaller, der
er standard at måle på,
for at se om noget er
sikkert/usikkert:
Kviksølv, Cadmium, Arsen og Bly.
Hvis nu alle disse målinger
viser denne eksotiske
tangart er SIKKER
at bruge, hvordan
ville DU/I så have
det med at kunne
købe den af
mit firma
???