tirsdag den 10. december 2013

Hurtigt rehydreret Ishavstang i en RAW rødkålssalat ♥



Jeg begynder tit med at lave min
dressing ... så har ingredienserne
lige tid nok til at komme smagsmæssigt
til live igen :-)
Det er i tilfældet rapsolie
og en rødløgs balsamico.
Så er der tangsalt i, peber
fra kværn og så meget
timian og brændenælde
som jeg kunne have
mellem to fingerspidser
af to omgange :-)


Så finhakkede jeg den rå rødkål.
Selvfølgelig er alle ingredienser
økologiske. Det er da simpel
ØkoLogik
♥ ♥ ♥
Så dét behøver jeg
ikke at skrive
hvér gang
:-) :-) :-)
;-)


Pillede og parterede
en stor mandarin
(sød)


En meget stor spiseskefuld
tyttebærsyltetøj op i
skålen
:-)



Her kommer den magiske part:
Jeg har taget 6 gram
tørret #Ishavstang


Bløder det op i 3 minutter
i 40 grader varmt
vand
hvor ved det kommer
op på at veje 26 gram.
En vægtforøgelse
på 450% på blot
3 minutter!!!



Jeg lægger totterne af Ishavstang
på skærebrædtet så det er
nemt at skære det nederste
stilk fra på dem alle på én
gang og så hakker jeg det
ellers bare med kokkekniven
som når man hakker persille.


Til sidst er det jo bare at røre
det hele godt sammen og
lade det stå og trække
lidt. Det smagte
ganske udemærket
♥ ♥ ♥