lørdag den 5. januar 2013

Hvordan servere spiselig tang for kæledyrene?


Naturligvis skal kæledyrene også nyde fordel
af spiselig tang. Men hvordan lige tilsætte
det til deres kost og hvor får man fat
i noget, der er nemt at gå til???

Jo. Man kan tage til stranden, plukke noget,
tørre det, lave granulat ud af det og tilsætte
det til deres vådkost.

Jeg er blevet spurgt, om jeg sælger tangpulver.
Det gør jeg ikke. Men det er der andre der gør,
hvor det er supernemt at købe ind og få
bragt lige nøjagtigt til døren.

Granulatet på teskeen er Buletang,
Ascophyllum nodosum.
Jeg har købt det til vores hankat Comet,
men det kan lige så vel bruges til hunde,
heste og hvorfor ikke alle andre husdyr?
Det er høstet af det engelske firma Seagreens
i det nordligste Skotland og nænsomt malet
til granulat.
Jeg har købt det online her: