onsdag den 30. januar 2013

Smage på vellagret Søl tang fra Grand Manan


På personligt lager har jeg Super Dulse
(=Søl tang) liggende nu på 4. år.
Det er købt hjem fra
men er sådan set
ikke fra Californien.
John og Barbara opkøber
det ved høstfolk fra Grand Manan
beliggende på østkysten af Canada.
Jeg ville lige smage på kvaliteten af
det her til min morgenmad.
Jo jo, den er god,
men nu går der nok
et år, før jeg smager på
det igen ♥

Papkassen i baggrunden
er emballagen jeg fik
tangen leveret i.
Jeg synes det er sødt
at et af de ældste
internetfirmaer
i vesten der forhandler
spiselig tang, stadigvæk
sender en papkasse
med et håndtegnet motiv


Forøvrigt er det en sød historie,
at de første hvide mennesker
der bosatte sig på østkysten
af Canada, lærte af indianerne
at plukke Søl tang, tørre det og
bruge det som mad til at leve godt
om vinteren. På den måde kom hvide
mennesker til at tage del i indianernes
årtusindlange tradition og gør det
såmænd stadigvæk den dag i dag