tirsdag den 1. januar 2013

Powerfood fra Havet TO GO


Jeg vågnede
frisk og frejdig
nytårsdag
med kun én tanke
i hovedet:
Jeg skal have mig en mad
med noget torskelever
noget rødløg,
syltet Lav klørtang
og Ramsløgskapers.

Nå. Er det så Powerfood
man kommer i hug
og gear af?

Jo jo, mon ikke.
Hvad jeg ej allerede
har fået udrettet i dag
og så meget god energi
der endnu er til overs.

Morgenmaden, en
bolle med ost,
har jeg gemt
til eftermiddagsmad.
Men Ho Ho,
tror du jeg er sulten
nu her halvsent
på eftermiddagen?

Næh Næh.
Netop ikke.
Den kraft der lige nu
gør så god virkning i mig,
det er den overlegne styrke
det tilkom vikingerne
at gøre gavn af,
såvel som det
dagligt tilkommer
de naturfolkeslag vi har
der gennem årtusinder
har overholdt
Bedstemor Havs
første bud,
om spiseligt tang
med i dagens første måltid.

Fra glasset drikker jeg Snaps
af Savtang :-)