lørdag den 5. januar 2013

Kan man blive forelsket i spiselig tang?


Jeg har spist det her som eneste morgenmad
de sidste par dage.
Det er blødt.
Selv stilkene bløder op og er nemme at tygge
efter kort tids tygning.
Det smager frugtagtigt hen efter tørrede abrikoser.
Har en vis sødme, men er også lækkert salt i smagen.
Og så er der noter af sød tobak.

Hvad har det med forelskelse at gøre?

Jo.
Efter at have spist det var jeg dejligt mæt.
Jeg havde det inden i som man har det
når man er forelsket.
Det varede rigtigt mange timer,
faktisk mere end en hel arbejdsdag.
Jeg spiste dog også noget andet
mad, lige som jeg altid gør.
Men slet ikke så meget som ellers.

Derfor titulerede jeg en overgang
mig selv som tangelsker.
Hmmm...
Elsker at spise tang
bare fordi man kommer
ind i den samme overskudsenergi
man har, når man er forelsket.

Hmmm...
Hvorfor holdt du så op med
med at titulere dig selv
som tangelsker,
du jo er?

Tjah... Jooo...
Der var jo kun ganske få
der kunne følge med til det
dengang, og alt for meget til en side
er jo heller ikke alt for morsomt
at stå.
Det kan man jo
så bare gøre om bagfra.

Og Ho Ho Ho.
Det kan lade sig gøre
i én selv ganske alene,
uden hjælp fra nogen andre.
Det er jo en fordel :-)

Måske indtræder den samme virkning
ikke lige hurtigt i alle tilfælde,
hvor det indtages dagligt.
For mit eget vedkommende
skete det inden for de
første fjorten dage.

Hjælp!!!
Så har du snart
været nyforelsket i 8 år
i streg......

Jo jo.
Og hvad så?
Var det måske ikke værre
at have været deprimeret snart
8 år i træk?

Livet er så meget nemmere
at have med at gøre
når man
elsker
;-)