søndag den 20. januar 2013

Hvorfor sætter spiselig tang sig fast mellem tænderne?


Jeg har ikke lige noget andet godt
billede af egen produktion at
dele på temaet end dette,
der viser små tangstumper
af Søl i forstørret tilstand ♥

Det er Trænings- og Kostekspert
Ida Regitze Krag
der kommenterer:

Hmmm...
Ja.
Hvorfor sætter små stumper
af spiselig tang sig typisk
fast mellem tænderne,
og kommer først fri hen
under dagen?

Tjah...
Tænderne er bygget tættere sammen
end fornuftigt er i forhold til god tandhygiejne.
Kan man fjerne alle de skadelige bakterier
med tandbørsten man ivrigt bruger?
Nej!!!

Det ved tang godt
og derfor forsøger det
at reducere de skadelige virkninger
af uheldige bakterier, der hele tiden udvikler
sig i mundhulen vores, bare fordi vi er
levende og derfor spiser.

Det vildeste eksempel jeg så derpå
var kusine Margalit, der gik fra
tandlægen med en carius i en tand,
spiste meget Søl i en periode
og næste gang hun kom til
tandlægen var
Carius
Dead and Gone ♥

Jeg må indrømme
jeg var en tvivler,
omend nødigt
siden Margalit er så kær.

Så kom hun siden med en historie
om en kær lille mandlig ven
af hendes, der havde fået
kræftsvulster til at
skrumpe, blot ved
hjælp af at tygge
det samme
Sølle Tang
hver
eneste
morgen...

Tog jeg det for gode varer?
Hvorfor fanden skal jeg
være skeptisk
når hardcore evidens
smides lige op i snotten på mig?

Er det måske bare fordi, det ikke lige er
mig, Him Self der har prøvet det af
på egen krop?

Hmmm... andre menneskers
gode erfaringer med
spiselig tang er
måske også
en smule
værd


Det er jo trods alt i højere grad
et fælles projekt end et
individuelt