torsdag den 2. februar 2012

Smoothie med klørtang


Jeg har leveret klørtang til en kollega ved navn Maria Windt. Hun bruger det som ingrediens i smoothies, hun fremstiller til familien. Beretter tangen gør, smoothien mætter længere og at behovet for søde sager mellem måltiderne reduceres. Tangen kan man slet ikke smage, siger hun, men den er jo også mest med for sundhedens skyld.

Det er ellers ikke meget jeg gør i Smoothie opskrifter, men jeg havde lyst til at afprøve Marias idé.
Indholdet af glasset er
3,5 dl økologisk drikkeyoughurt med hindbær og solbær
80 gram frosne brombær og blåbær ½ af hver
4 gram tørret klørtang

Jeg lod ingredienserne stå i blenderen en lille ½ time for at temperere de frosne bær.
Klørtangen brækkede jeg til mindre stykker. Ved at stå og trække blødte det op
så det nemmere kunne blendes.

Det var et dejligt morgenmåltid, der ganske rigtigt mætter fuldgyldigt.
Jeg kan også mærke jeg får en god energi af det :-)