torsdag den 27. december 2012

Innovativ undgåelse af madspild takket være spiselig tang?


Jeg står og trækker mig selv op ved håret:

Hvad pokker skal man stille op
med noget Savtang, man
har trukket snaps på
og nu er det til
overs at gøre
god brug 
af det
ingen
nogensinde
har gjort før?

Tjah...
Joh...
Jamen jamen...

Hvad ind
*** * ******* skal man finde på så?

Hmmm... Kunne man ikke bare lave noget god mad ud af det,
en aften hvor man havde fri til at sørge for, at ens kone
også kunne have gavn af det?
Det kunne man i mit univers
ret godt gerne prøve.

Jeg skrællede mig tre kartofler.
De var ret store.
Vi havde en rest til overs
af obsebov, gemt væk
i en bøtte i køleskabet.
Vi havde også noget
piskefløde.
Vi havde et megafed
hjemmedyrket hvidløg i tangkomposteret jord
og så klippede jeg forøvrigt
to stykker spiritusvædet savtang
ned i gryden, der er ny
i julegave til os
ret godt givet af os
til hinanden.
Jeg puttede også noget i
af ARLAs seneste koncept
med hensyn til unikt velsmagende
mælkeprodukter:
Arla Unika.
Det er den der skimmelost,
der er orange i overfladen ;-)
Det endte med også at bjergtage konen: