søndag den 16. december 2012

Spejlæg på rugbrød med sild og Ishavstang


Det her var min brunch engang i sidste uge.
Billedet er lidt rodet.
Jeg havde travlt.
Rugbrødet med hele korn er smurt med tangfedt :-)
Der var også tangfedt på panden,
hvor jeg lod æggene spejle.
Jeg anbragte Ishavstangen på æggemassen
inden den begyndte at stivne.
Den tang hedder også
Pelvetia canaliculata
og mange andre navne
siden det er så kært et barn :-)
Jeg har købt det hjem fra den her webside:
Der står der Salad & Condiment på dåsen,
men bag på kan man læse navnet
Arctic Pelvetia seaweed.
Jeg kan se Condiment
betyder krydderi.
Det har en pragtfuld smag
selv endda tygget i tilstand
og det gav en vidunderlig god smag
til min mad.
Det øvrige krydderi jeg brugte
er en LIME PEPPER,
indeholdende lime, peber, korianderblade og citrongræs.
Efter æggene var spejlet anbragte jeg bidder af
marineret sild på dem og pyntede dem
med tynde skiver af syltet ingefær.
På den måde blev maden en
smule sushiagtigt :-)
Det var et
særdeles
delikat
måltid :-)