tirsdag den 25. december 2012

Klodshans på besøg hos Bedstemor Hav i Valhal


Klodshans er et meditativt væsen.
Som familiens sorte får og sky af væsen
havde han drevet mere omgang med nisser,
feer, sjæle og ånder end nok de fleste.
Skidt pyt sagde han.
Der er jo så mange man kan tale med,
når man ikke lige sådan passer ind i det gode selskab.

Nu var det Bedstemor Hav hende selv der kaldte på ham,
helt hjemme fra hendes residens i Valhal.
Klodshans faldt ind i en indre ro med
megastor årvågenhed,
endda selv om han ej sad i skrædderstilling
med lukkede øjne.

Ja Bedstemor.
Kom og læg dig ved mig i skindene
med hovedet på mit overlår,
så jeg kan nusse dig i nakken.

Klodshans tog med glæde mod hendes invitation.
At blive nusset i nakken af den gamle,
så bliver det aldrig bedre :-)

Nåh...
Hvordan ville livet så have
været for dig i dag,
hvis ikke du nu for 8 år
siden havde taget mit
første bud i ed,
at have en smule
spiselig tang med
i hverdagsmaden din?

Klodshans grundede over spørgsmålet.
Bedstemor er altid så direkte i hendes omgangsmåde.

Jow...
Så ville jeg nok have fået lavet en stomi
og have været ked af at få lorten ud i
en pose på maven.

Ja. Er der mere?

Jow...
Så ville jeg nok have en uopretteligt invalideret Hipocampus
og leve et usselt liv på førtidspension,
lige som temmeligt mange af de andre,
der lider af kronisk stress.

Ja. Er der mere?

Jow...
Så ville jeg ikke længere kende mig selv,
mine nærmeste ville ikke kunne kende mig
og jeg ville heller ikke kunne kende dem.
Vi ville døjes med at være slugt
af den store glemsel.

Ja. Er der mere?

Jow...
Så ville jeg nok ikke være så
kvik i pæren, så meget godt fra hånden
både her og der, jeg, der både har lidt
af ungdomssløvsind og forsinket reaktion,
så jeg aldrig kunne komme med rette svar
på at blive mobbet.
Jeg ville heller ikke være så energisk
og opleve et så højt personligt
velbefindende.

Ja. Er der mere?

Klodshans satte sig op og så den gamle lige ind i øjnene:
Jeg takker dig du ophavet til de spiselige tangvækster,
der har givet den ting til os i gave,
at opretholde det gode liv.

Bedstemor lo, men fik også en tåre i øjet.

Godt Nytår til Jer alle
med en lille bitte smule spiselig tang i maden I elsker,
sagde hun, sendte et fingerkys
og brød ud i LOL, LOL and even more LOL :-) :-) :-)